דריה לוין (בת 55) מנהלת שיווק ומכירות של ארגון גדול, חשפה לפני 3 שנים מקרי שחיתות חוזרים ונשנים בארגון בו עבדה במשך קרוב 20 ל שנה.
לאחר חשיפת המקרים החלו מקרי התנכלות והטרדות במקום העבודה עד שבסופו של יום ולמרבה הצער פוטרה דריה מעבודתה.
חשיפת מקרי השחיתות והלחץ מהממונים גרמו לדריה לבעיות רגשיות ונפשיות. בעיות אלה כללו חרדות, תעוקות בחזה, שיעול טורדני, קשיי נשימה, מחשבות טורדניות, כאבי בטן, דכאון, הסתגרות חברתית וחוסר הנאה ומשבר בחיי המשפחה.
בנוסף החלה דריה להיות מטופלת באופן רציף ע"י מומחים רפואיים מטעם קופת החולים ובאופן פרטי ע"י רופאי משפחה ופסיכיאטר.
הפסיכיאטר שבדק את דריה קבע כי היא סובלת מתסמונת דיכאונית מז'ורית המצריכה טיפול תומך ותרופתי בנוסף להרחקתה ממקום עבודתו.
כך קבעו גם שני מומחים נוספים מטעם הביטוח לאומי שסברו כי דריה סובלת מנכות רגשית בשיעור של 50%.
בשל מצבה פנתה דריה לחברת הביטוח בה בוטחה בפוליסה הכוללת כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה מוחלט או חלקי. דריה טענה כי היא איבדה את כושר עבודתה.
באופן לא מפתיח חרת הביטוח טענה כי לא כך הם פני הדברים ולשיטתה אין כל מניעה כי דריה תשוב לעיסוקה גם אם הדבר מצריך מעבר למעביד אחר.
דריה פנתה אל משרדנו.
מייד לאחר לימוד החומר דאגנו להפנות את דריה להיבדק ע"י מומחים בתחום הנפשי והתעסוקתי. לאחר מכן גיבשנו והכנו תביעה מסודרת שהוגשה לבית המשפט תוך פחות מ 60 יום מרגע פנייתה של דריה אל משרדנו.
לתביעה צירפנו את חוות דעת המומחים אליהם הפננו את דריה וטענו כי עקב מצבה של דריה נשלל ממנה בשיעור של 75% לפחות, הכושר לעבוד במקצועה כסמנכ"ל שיווק ומכירות, עיסוק בו עסקה לפחות ב- 5 השנים שקדמו למצבה הנפשי. לכן טענו כי דריה עונה על הגדרת מקרה הביטוח הקבועה בפוליסה ומכאן שעל חברת הביטוח לשלם לה את תגמולי הביטוח המגיעים לה.
חברת הביטוח מצידה הפנתה את דריה לבדיקה ע"י שני מומחים מטעמה בתחום הנפשי ובתחום התעסוקתי. מומחים אלה קבעו כי דריה לא איבדה את כושר עבודתה ואין כל מניעה כי תשוב לעיסוקה כמנהלת שיווק.
פועל יוצא מכך שבה חברת הביטוח וטענה כי לדריה לא מגיעים תגמולי ביטוח היות והיא אינה נמצאת באי כושר עבודה כהגדרת המונח בפוליסה.
למרות קביעות המומחים מטעמה, לאחר דין ודברים ועל רקע תקדימים קודמים שיצרנו באותה סוגייה, הצלחנו לשכנע את חברת הביטוח כי דריה נמצאת באי כושר עבודה בהתאם לתנאי הפוליסה.
פועל יוצא מכך שילמה חברת הביטוח לדריה את תגמולי הביטוח המגיעים לה בסכום העולה על מיליון ₪, כמו גם את שכרנו (במקום דריה).
כל התהליך, מרגע פנייתה של דריה למשרדנו ועד להשגת הפיצוי, לקח פחות מ 6 חודשים.