תקציר מקרה שטופל במשרדנו לצעירה בת 26.
קרין, כלכלנית במקצועה, בת 26, עובדת ברשות מקומית בתפקיד של חשבת שכר. קרין מאובחנת כסובלת משיתוק מוחין עוד מלידתה.
המחלה באה לידי ביטוי בתפקוד הכללי ובעיקר בקושי בהליכה.
כל חייה התנהלה קרין לצד מגבלותיה ובתמיכת הוריה ובמאמצים בלתי רגילים, הצליחה להגיע להישגים יוצאי דופן בראשם פיתוח קריירה מפוארת ככלכלנית וחשבת שכר – דבר לא מובן לאישה עם שיתוק מוחין!
לפני כשנתיים חלה התדרדרות משמעותית במצבה של קרין שהצריכה שינויים במערך התמיכה לו נזקקה. כתוצאה מהתדרדרות זו, החלה קרין להידרש לעזרה משמעותית בחלק משמעותי מפעולות היום יום (A.D.L) ובמקביל נאלצה להפחית במחצית את שעות עבודתה.
קרין פנתה למשרדנו לצורך סיוע בתביעה מול המוסד לביטוח לאומי וחברת הביטוח בה היא מבוטחת בביטוח למקרה של אי כושר עבודה.
במהלך הפגישה ביצענו סריקה של כל הביטוחים הקיימים על שמה של קרין. במסגרת זו איתרנו 2 פוליסות סיעוד שביטחו את קרין – פוליסות שקרין כלל לא הייתה מודעת וערה לקיומן!
קרין הייתה מאוד מופתעת. לא רק שהיא לא הייתה מודעת לקיומן של הפוליסות, ממילא היא כלל לא ראתה את עצמה כמי שנמצא ב מצב סיעודי, כהגדרת המונח בפוליסות.
כאן חשוב להדגיש: מרבית האזרחים במדינת ישראל מבוטחים בביטוחי סיעודי באמצעות קופות החולים וחלק בלתי מבוטל אף מבוטח בביטוח סיעודי באופן פרטי או כהמשך לפוליסה קבוצתית (שכיום אינן משווקות עוד). הגדרת מקרה הביטוח (מבוטח בעל צורך סיעודי) בפוליסות שמשווקות באמצעות קופות החולים הנה אחידה בכל חברות הביטוח. ההגדרה אינה כוללת מגבלה של גיל. במילים אחרות: איננו צריכים להגיע ל "גיל גבורות" בכדי להפעיל/לממש את זכויותינו מכח הפוליסה. מספיק שנראה כי הגדרת מקרה הביטוח מתקיימת אצלנו.
נחזור לקרין.
קרין שמחה מאד לגלות כי קיימות על שמה שתי פוליסות המבטחות אותה למקרה סיעוד. מצבה הרפואי לא אפשר לה תפקוד עצמאי בפעולות ה A.D.L והיא נאלצה להיעזר בהוריה לשם ביצוע פעולות בסיסיות אלה. יתרה מכך, קרין החלה לסבול מנפילות חוזרות ונשנות, כמו גם מתופעת "איברים קפואים" ולכן החלה להשתמש באופן קבוע בכיסא גלגלים.
בשלב ראשון פנינו לביטוח הלאומי והצלחנו להשיג עבור קרין קצבת נכות מענף נכות כללית – למרות שהמשיכה בעבודתה וזאת, היות והוכחנו כי שכרה נפגע ב למעלה מ 50%.
בנוסף, עלה בידינו לשכנע את חברת הביטוח כי קרין נמצאת במצב של אי כושר עבודה למרות שהיא עובדת (באופן חלקי ובשכר מופחת) ופועל יוצא מכך, חברת הביטוח החלה אף היא לשלם לקרין קצבה חודשית התואמת את מצבה והשתכרותה.
בד בבד ולצורך מימוש זכויות בתביעת הסיעוד, הפנינו את קרין לרופא מומחה בתחום הפסיכו גריאטרי להערכה ולקביעת רמת תפקודה של קרין וצרכיה.
לתביעה שהגשנו לשתי החברות בהן בוטחה קרין בביטוח סיעודי צורפו כל המסמכים הרפואיים וחו"ד שהראו כי קרין עונה על הגדרת מקרה הביטוח של סיעוד (מבוטח סיעודי) בשתי הפוליסות.
חברות הביטוח מצדן ביקשו לברר את החבות שלהן ולצורך כך שלחו מומחה שיקומי מטעמן לבדוק את קרין. אנו נכחנו בבדיקה שנערכה לאחריה קבע המומחה כי קרין אכן נמצאת במצב סיעודי.
לאור זאת נאלצו חברות הביטוח לאשר את התביעה באופן מלא.
סכום הפיצוי/תגמולי הביטוח המשולמים ושעוד ישולמו לקרין מכח פוליסות הסיעוד לבדן עומד על למעלה מ- 700,000 ₪.
איכות חייה ומצבה הרגשי של קרין השתנו מקצה לקצה. כעט היא יכולה להעסיק מטפלת שיקומית שתאפשר לה ולמשפחתה אורך חיים נוח וטיפול מרבי העונה על צריכה.
אנו ממשיכים ונמשיך ללוות את קרין גם בהמשך הדרך, עד מיצוי כלל זכויותיה – כפי שאנו נוהגים לעשות עם כל לקוחותינו.
בהיכרותנו את הליך מיצוי הזכויות בתביעת סיעוד ובניסיוננו הרב בטיפול בהן, ההתנהלות הסבוכה דורשת עורך דין תביעות סיעוד בעל ידע מקיף וניסיון רב, הבנה חוקתית נרחבת ומענה מקצועי מהיר ומלא לבניית והגשת התביעה על מנת שמיצוי זכויותיכם יוכר.
– למאמרים נוספים: תביעות סיעוד מידע ותקצירים
ליעוץ ללא תשלום בנושא תביעות סיעוד, התקשרו או השאירו פרטים:
טלפון: 076-8845402
מייל: [email protected]
אנחנו במשרד שטרנברג עורכי דין מתמחים בתביעות סיעוד. למשרדנו ניסיון והצלחות רבות בתביעות עבור לקוחותינו. אנו מספקים שירות ליווי מלא ואישי למי שמצבו מוגדר כ סיעודי ומבקש לתבוע את פוליסת הביטוח המכסה פיצוי למצב סיעודי.
* אם אתם לא בטוחים שהמקרה שלכם נמצא תחת הגדרת תביעה סיעודית, פנו אלינו טלפונית לייעוץ ללא תשלום וללא התחייבות.
שילוב עורך דין מומחה בתביעות סיעוד בשלב מוקדם או במצב של דחיית תביעה בתביעה יספק מענה מקצועי, יסודי ונכון……. ויבטיח את קבלת מירב הפיצוי ומיצוי הזכויות האפשרי במקרה שלכם /עבורכם.
תביעה סיעודית יכולה להיות תביעה מורכבת הדורשת מעורבות מקצועית מוקדם ככל הניתן לטובת מיצוי הזכויות אשר הן בגדר הצלת חיים ותמיכה כלכלית במשפחה, ניתן לפנות אלינו טלפונית או באמצעות טופס יצירת קשר ליעוץ ראשוני ללא תשלום בכל שלב בתביעה סיעודית קיימת או בשלב ראשוני לפני הגשת תביעת סיעוד.