טלפון ליצירת קשר 076-8845402

יוטיוב פייסבוק
שטרנברג עורכי דין שטרנברג עורכי דין
  • ראשי
  • אודות
    • אודות המשרד
    • צוות המשרד
    • לקוחות מספרים
    • דרושים
  • תחומי עיסוק
    • רשלנות רפואית
    • אובדן כושר עבודה
    • תביעות נפגעי תאונות עבודה
    • תביעות ביטוח לאומי
    • תביעות סיעוד
    • תאונות דרכים
    • תאונות ספורט
    • קצין תגמולים
    • חומרים מקצועיים סוכנויות ביטוח
  • מידע ותקצירים
  • יצירת קשר
  • אודות המשרד
  • מידע ותקצירים
  • יצירת קשר
  • תחומי עיסוק
  • נזיקין וביטוח
  • אובדן כושר עבודה
  • תביעות נפגעי תאונות עבודה
  • רשלנות רפואית
  • תביעות ביטוח לאומי
  • תביעות סיעוד
  • תאונות דרכים
  • קצין תגמולים
תביעות סיעוד
ראשי » בתקשורת » מה קורה שהגדרות הרגולטור עלולות למנוע מאתנו את זכויותנו??

מה קורה שהגדרות הרגולטור עלולות למנוע מאתנו את זכויותנו?

בימים אלה, עם בא האביב וטרם נחיתת הקיץ החם באזורינו, שעה שמרביתנו נמצאים בשבוע קצר של חופש (מלא או חלקי), ראוי שנכיר ונעיף מבט על הגדרות שקבע הרגולטור שעלולות, עפ"י פרשנות כזאת או אחרת, למנוע מאתנו לממש את זכויותינו לקבל את תגמולי הביטוח המגיעים לנו ולמי מבני ביתנו בשעתו הקשה.

מרבית פוליסות ביטוח סיעודי מסתמכות על סטנדרטים שנקבעו על ידי המפקח על הביטוח בהתקיימם קמה זכאות לקבלת תגמולי ביטוח.

מקרה הביטוח יוגדר כקרות אחד משני האירועים הבאים לפחות:

א. מצב בריאות ותפקוד ירודים של המבוטח כתוצאה ממחלה, תאונה או ליקוי בריאותי, אשר בגינו הוא אינו מסוגל לבצע בכוחות עצמו חלק מהותי (לפחות 50% מהפעולה), של לפחות X מתוך 6 הפעולות הבאות:

  • לקום ולשכב: יכולתו העצמאית של המבוטח לעבור ממצב שכיבה לישיבה ו/או לקום מכסא, כולל ביצוע פעולה זו מכסא גלגלים ו/או ממיטה.
  • להתלבש ולהתפשט: יכולתו העצמאית של מבוטח ללבוש ו/או לפשוט פריטי לבוש מכל סוג ובכלל זה לחבר ו/או להרכיב חגורה רפואית ו/או גפה מלאכותית.
  • להתרחץ: יכולתו העצמאית של המבוטח להתרחץ באמבטיה, להתקלח במקלחת או בכל דרך מקובלת, כולל פעולת הכניסה והיציאה לאמבטיה או למקלחת.
  • לאכול ולשתות: יכולתו העצמאית של מבוטח להזין את גופו בכל דרך או אמצעי (כולל שתייה ולא אכילה, בעזרת קש), לאחר שהמזון הוכן עבורו והוגש לו.
  • לשלוט על סוגרים: יכולתו העצמאית של מבוטח לשלוט על פעולת המעיים ו/או פעולת השתן. אי שליטה על אחת מפעולות אלה אשר משמעה למשל שימוש קבוע בסטומה או בקטטר בשלפוחית השתן, או שימוש קבוע בחיתולים או בסופגנים למיניהם, ייחשבו כאי שליטה על סוגרים.
  • ניידות: יכולתו העצמאית של מבוטח לנוע ממקום למקום. ביצוע פעולה זו באופן עצמאי וללא עזרת הזולת, תוך העזרות בקביים ו/או במקל ו/או בהליכון ו/או באביזר אחר כולל מכני או מוטורי או אלקטרוני, לא תחשב כפגיעה ביכולתו העצמאית של המבוטח לנוע. אולם, ריתוק למיטה או לכסא גלגלים, ללא יכולת הנעתו באורח עצמאי על ידי המבוטח, ייחשב כאי יכולתו של המבוטח לנוע.

ב. מצב בריאות ותפקוד ירודים של מבוטח עקב "תשישות נפש" שנקבעה על ידי רופא מומחה בתחום. לעניין זה, "תשישות נפש" – פגיעה בפעילותו הקוגניטיבית של המבוטח וירידה ביכולתו האינטלקטואלית, הכוללת ליקוי בתובנה ובשיפוט, ירידה בזיכרון לטווח ארוך ו/או קצר וחוסר התמצאות במקום ובזמן הדורשים השגחה במרבית שעות היממה על פי קביעת רופא מומחה בתחום, שסיבתה במצב בריאותי כגון: אלצהיימר, או בצורות דמנטיות שונות.

חשוב לדעת כי עקב היעדר הבהירות בפירושן של ההגדרות, החליט המפקח על הביטוח להורות לחברות הביטוח לבחון עפ"י תכלית ומטרת הכיסוי, אם המבוטח מסוגל לבצע בכוחות עצמו חלק מהותי מהפעולה הבאות: לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט ולהתרחץ וזאת, מבלי לחלק, באופן דווקני, את הפעולה לתתי פעולות. כך, למשל, נקבע כי אין לבצע חלוקה לפי פלגי גוף או לפי צדדים בגוף. לדוגמא, אם איננו יכולים (ללא עזרה העולה על 50% מהפעולה) לרחוץ את הרגליים עדין נחשב כמי שמתקיים אצלו A.D.L של רחצה גם אם אנחנו יכולים ללא עזרה לרחוץ את פלג גופנו העליון.

בנוסף לרגולטור גם בתי המשפט נתנו דעתם בעניין ופירשו את ההגדרות של מקרה הביטוח באופן המביא לידי ביטוי פרשנות תכליתית של בחינת ההגדרה הקבועה בפוליסות. כך, לדוגמא, קבעו בתי המשפט כי גם במידה והמבוטח אינו יכול להגיע לשירותים עקב בעיות רפואיות (שאינן קשורות ספציפית לסוגרים) עדיין יכול הדבר להיחשב כאי שליטה על סוגרים.

ועדיין, קיימות פעולות בתוך הגדרת מקרה הביטוח העוסקת במבוטח סיעודי שלא זכו לפרשנות או התדיינות נפרדת. אחת מהן היא הגדרת הפעולה "לאכול ולשתות".

מרבית הפוליסות מגדירות פעולה זאת באופן הבא:


לאכול ולשתות:
"יכולתו העצמאית של מבוטח להזין את גופו בכל דרך או אמצעי (כולל שתייה ולא אכילה, בעזרת קש), לאחר שהמזון הוכן עבורו והוגש לו."
לאמור, כל עוד יש למבוטח דרך עצמאית כלשהי לאכול את המזון, אף כנוזל (כתוצאה ממצבו הבריאותי הירוד), הוא עדיין נחשב כשיר לביצוע הפעולה של אכילה.

וכאן נשאלות מספר שאלות:

  1. איך אמור להסתדר מבוטח/ת אם פגיעה במערכות הגוף מאפשרות רק בליעה, אך לא לעיסה?
  2. איך אמור להסתדר מבוטח/ת אם אין באפשרותו להכין את המזון או להגישו בכוחות עצמו ?
  3. איך אמור להסתדר מבוטח/ת אם מפאת מצבו הבריאותי הוא חייב סיוע במהלך הארוחה כדי שלא ייחנק (עקב בעיות במערכת העיקול)?

והנה דוגמא למקרה של לקוח שלנו שעמד בדיוק בפני אותן שאלות.

דן, צעיר בן 44 חלה, למרבה הצער, בשלל מחלות הכוללות שיתוק קיבה, סוכרת, פגיעה רב מערכתית, ליקוי בתפקודי כבד וכליות, אפילפסיה ועוד. מאדם עצמאי בשיא פריחת הקריירה שלו הפך דן לשבר קלי התלוי בעזרת בני משפחתו.

תחילה פנה דן באמצעות בני משפחתו בתביעה לחברת הביטוח לצורך מימוש זכויותיו לקבלת תגמולי ביטוח סיעוד.

חברת הביטוח נעזרה לשם בירור תביעה במומחה מטעמה אשר בדק את דן וקבע כי הוא ענה על הגדרת 2 פעולות בלבד.
1) "להתלבש ולהתפשט"
2) "להתרחץ"

מכל מקום, לאור העובדה שדן היה מסוגל להזין את גופו הן באכילה והן בשתייה ללא עזרת קש, חברת הביטוח בחרה לדחות את תביעתו בטענה כי אינו עונה על הגדרת פעולת "לאכול ולשתות".

לאחר קבלת מכתב הדחייה, משפחתו של דן פנתה למשרדנו לבדוק אם ניתן לשנות את רע הגזירה.

תחילה, פעלנו באופן מידי לקבל את מלוא המסמכים הרפואיים המדגימים את הקשיים מהם דן סובל, תוך התמקדות בנושא האכילה וזאת לאור כך כי הקיבה של דן משותקת.

לאחר קבלת מלוא החומר ועיבודו פנינו למומחה מתאים, אשר קבע כי לאור מצבו הרפואי של דן, הזנתו מבוצעת רק באמצעות נוזלים הכוללים את התזונה לה הוא נדרש וזאת באמצעות צינורית (זונדה) כאשר יש צורך בעזרה של אדם נוסף שישגיח עליו ויתפעל, מעת לעת, את מערכת ההזנה.
במצב דברים זה אנו הכנו תביעה מפורטת במסגרתה טענו כי בהסתמך על ההגדרות שנקבעו ע"י המפקחת על הביטוח כנ"ל מתקיים A.D.L של "לאכול ולשתות" הן עפ"י ההגדרה וודאי וודאי עפ"י תכלית הכיסוי הסיעודי והמטרה לשמה הוא נועד. לתביעה צירפנו את הפסיקה הרלוונטית (מתיקים קודמים בהם טיפלנו) כמו גם הנחיות של המפקחת על הביטוח.

לאחר שחברת הביטוח קיבלה את כתב התביעה ובחנה היטב את טענותינו, היא החליטה לשנות את עמדתה ולהכיר בדן כמי שנמצא במצב סיעודי.

פועל יוצא מכך דן מקבל ויקבל במשך כל חייו תגמולי ביטוח חודשיים בגובה 11,000 ₪ מכח פוליסה שרכש עוד שהיה בריא ושנועדה לסייע לו ולמשפחתו המסייעת לו בימים הקשים שהם עוברים כעת ואלה שעוד נכונו להם בעתיד.

בהיכרותנו את הליך מיצוי הזכויות בתביעת סיעוד ובניסיוננו הרב בטיפול בהן, ההתנהלות הסבוכה דורשת עורך דין תביעות סיעוד בעל ידע מקיף וניסיון רב, הבנה חוקתית נרחבת ומענה מקצועי מהיר ומלא לבניית והגשת התביעה על מנת שמיצוי זכויותיכם יוכר.

– למאמרים נוספים: תביעות סיעוד מידע ותקצירים

ליעוץ ללא תשלום בנושא תביעות סיעוד, התקשרו או השאירו פרטים:
טלפון: 076-8845402
מייל: [email protected]

אנחנו במשרד שטרנברג עורכי דין מתמחים בתביעות סיעוד. למשרדנו ניסיון והצלחות רבות בתביעות עבור לקוחותינו. אנו מספקים שירות ליווי מלא ואישי למי שמצבו מוגדר כ סיעודי ומבקש לתבוע את פוליסת הביטוח המכסה פיצוי למצב סיעודי.

* אם אתם לא בטוחים שהמקרה שלכם נמצא תחת הגדרת תביעה סיעודית, פנו אלינו טלפונית לייעוץ ללא תשלום וללא התחייבות.

שילוב עורך דין מומחה בתביעות סיעוד בשלב מוקדם או במצב של דחיית תביעה בתביעה יספק מענה מקצועי, יסודי ונכון……. ויבטיח את קבלת מירב הפיצוי ומיצוי הזכויות האפשרי במקרה שלכם /עבורכם.

תביעה סיעודית יכולה להיות תביעה מורכבת הדורשת מעורבות מקצועית מוקדם ככל הניתן לטובת מיצוי הזכויות אשר הן בגדר הצלת חיים ותמיכה כלכלית במשפחה, ניתן לפנות אלינו טלפונית או באמצעות טופס יצירת קשר ליעוץ ראשוני ללא תשלום בכל שלב בתביעה סיעודית קיימת או בשלב ראשוני לפני הגשת תביעת סיעוד.

מאמרים נוספים בנושא תביעות סיעוד

תביעת סיעוד- מה חשוב לדעת?

דחיית תביעה מכח פוליסת סיעוד ע"י חברת הביטוח (תקציר מקרה)

דחיית תביעת סיעוד (תקציר מקרה)

תביעות אובדן כושר עבודה וסיעוד (מדריך תמציתי)

פוסט קורנה/פוסט קוביד – מתי אפשר לתבוע את הביטוח

הגדרת חולה סיעודי נתפסת אצל רובנו כשייכת לאדם מבוגר וכך גם הכיסוי הביטוחי המגן עלינו ומבטיח לנו תגמולי ביטוח במצבים כאלה. אלא שתפיסה זו שגויה לחלוטין! פוליסה סיעודית משפה כל חולה או אזרח בכל גיל שנמצא במצב סיעודי כהגדרתו בפוליסה.

הצג מאמרים נוספים בתחום תביעות סיעוד
פורסם ב: בתקשורת, כללי, מידע ותקצירים, תביעות סיעוד
« הקודם
הבא »
  • תביעות נזיקין וביטוח
  • תביעות רשלנות רפואית
  • תביעות אובדן כושר עבודה
  • תביעות תאונות עבודה
  • תביעות ביטוח לאומי
  • תביעות סיעוד
  • תאונות דרכים
  • תאונות ספורט
  • קצין תגמולים
  • חומרים מקצועיים סוכנויות ביטוח
צור קשר

תיאום שיחת יעוץ

076-8845402

שטרנברג עורכי דין
  • תביעות נזיקין וביטוח
  • עורך דין רשלנות רפואית
  • עורך דין אובדן כושר עבודה
  • תביעות ביטוח לאומי
  • עורך דין תביעות סיעוד
  • עורך דין תאונות דרכים
  • עורך דין תאונות ספורט
  • קצין תגמולים
  • תביעות אובדן כושר עבודה
  • תביעות תאונות עבודה
תל אביב

משרד שטרנברג עו"ד בתל אביב
רח' הארבעה 28
מגדלי הארבעה, תל אביב
טלפון: 076-8845400
פקס: 076-8845401
מייל: [email protected]

חיפה

משרד שטרנברג עו"ד בחיפה
שד' הפלי"ם 16, בית שערי משפט
חיפה, 3309523
טלפון: 076-8845402
פקס: 076-8845401
מייל: [email protected]

משרד עורכי דין מוביל 2023 Duns 100
קידום אתרים ע"י בית חרושת לאתרים.
© 2025 כל הזכויות שמורות לעודד שטרנברג - משרד עורכי דין | מפת אתר | הצהרת נגישות | תמונות מאמרים: pixabay, pexels, shutterstock
גלילה לראש העמוד