דחיית פיצוי לאובדן כושר עבודה

האם חברות הביטוח יכולות, באופן אוטומטי, לעשות שימוש בתנאים וסייגים שקיימים בפוליסה, על מנת לנסות ולפטור את עצמן מהחבות כלפי מבוטחיהן? התשובה היא שלא, ממש לא! ידוע כי במקרים לא

זה אפשרי גם כשהביטוח הלאומי מסרב

גם שהביטוח הלאומי מסרב; הייתם עדים למקרה טראומתי בעבודה שפגע בתפקודכם? יתכן בהחלט שמגיעה לכם הכרה כנפגעי עבודה עפ"י חוק הביטוח הלאומי, על כל המשתמע מכך!

שניה. זה הזמן בו חייכם יכולים להתהפך אם נפגעתם בתאונה!

אל אף שאנו מוגנים בחוק, יש לו פרשנויות רבות שיכולות להשאיר אותנו – אם לא נדע מה לטעון וכיצד להוכיח את טענותינו – ללא פיצוי שיהלום את פגיעתנו. אך אם נדע כיצד לפעול, מה לטעון וכיצד להוכיח זאת – נוכל, בעזרת אותו חוק, להחזיר את חיינו למסלול הנכון ולקבל פיצוי מלא על כל פגיעה בהכנסה שהתאונה לקחה מאתנו.

מה קורה כשהועדה הרפואית של קרן הפנסיה מחליטה כי אנו כשירים לחזור לעבודה כשבפועל אנחנו לא

שוב ושוב פונים למשרדנו לקוחות המבוטחים במסגרת קרן הפנסיה בביטוח אי כושר עבודה. הם מספרים כי בבואם לוועדה הרפואית הם נתקלים ביחס קשה, לא מקצועי ומקומם המשאיר אותם חסרי אונים וללא יכולת לקבל את פנסיית הנכות לה הם זכאים וזאת למרות שעקב מצבם הרפואי, אין באפשרותם לשוב לעבודה.

חשוב שתדעו שבמקרה של תאונה ואובדן חיי אדם יש זכות פיצוי על שנים אבודות

עפ"י החוק ולאור פסיקת בית המשפט העליון, במקרה של פטירה כתוצאה מתאונה לאו דווקא תאונת דרכים, קיימת זכאות גם לפיצוי ממוני בשל מה שנקרא "השנים האבודות" (השנים בהם היה הנפגע אמור לעבוד, להשתכר מעבודתו ולחסוך חלק מהכסף לאחר הוצאות מחייה).

תאונה קטלנית אינה מסתיימת רק באבל כבד, עצב וחלל אין סופי שנשאר. הדאגות הכלכליות לפתע, בן רגע, הופכות לקיומיות.

משפחתו של גדעון, בעל משפחה ואב לשלושה (בן 50) הגיעה למשרדנו מספר חודשים לאחר שאיבדה אותו בתאונת רכיבה קטלנית בה נפגע עת רכב על אופניו. למרבה הצער גדעון לא שרד את הפגיעות הקשות ונפטר.

תקציר מקרה- צעיר בן 41 שעבר אירוע לב וחברת הביטוח סירבה לעמוד בהתחייבותה.

לצערנו, אף אחד מאתנו אינו יכול לחזות מתי בדיוק יתרחשו שינויים משמעותיים בבריאותו. לכן כל כך חשוב לוודא שאנו מבוטחים למקרה בו יתרגש עלינו אסון בגוף או ברכוש. אלא שהביטוח שעשינו עדיין לא מבטיח לנו כי בכל מקרה, עם קרות האירוע, נקבל את כל מה שמגיע לנו.

ביטוח אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה – לא מה שחשבתם…

החל משנת 2008 בעקבות צו הרחבה לפנסיית חובה, מחויבים המעסיקים במדינה לבטח את כלל העובדים בהסדר פנסיוני הכולל, בין השאר, כיסוי למקרה של אי כושר עבודה. עוד קודם לכן רבים מהעובדים בוטחו בביטוח שכזה, אך מאז צו ההרחבה הביטוח הפך לחובה ולא לזכות שעד אז לא כולם נהנו ממנה.

משרד עו"ד שטרנברג

> מתי אנחנו זכאים לפיצוי ותגמול בגין הפסקת יכולתנו לעבוד? אם התחלת תהליך מול חברת הביטוח וביטוח לאומי, נתקלת בסירוב ודחייה, בפיצוי נמוך, בהתנהלות איטית של חברת הביטוח ובעוד